Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ruim 19% van de Vlaamse bevolking bestaat anno 2020 uit minderjarigen (Opgroeien, 2021). Het zorgaanbod voor minderjarigen is zeer divers en vindt zowel binnen als buiten de ziekenhuismuren plaats. Een verpleegkundige kan dus binnen verschillende zorgsettings met de pediatrische zorgvrager in contact komen.Kinderen maken van bij hun geboorte tot de volwassen leeftijd zowel fysiek als mentaal een enorme evolutie door. Hierdoor ervaart het kind specifieke zorgbehoeften en heeft het nood aan een benadering die is aangepast aan zijn ontwikkelingsleeftijd.Het leerboek pediatrie voor verpleegkunde biedt kennis en inzicht die verpleegkundigen nodig hebben om kinderen én hun omgeving te begeleiden en te verzorgen op een manier die is aangepast aan hun ontwikkelingsniveau.https://www.standaardboekhandel.be/p/leerboek-pediatrie-voor-verpleegkundigen-9789464671629
Kinderverpleegkunde --- Pediatrie --- Verpleegkunde --- Paediatrics --- Child nursing --- Nursing --- pediatrie --- kinderverpleegkunde
Choose an application
Women's health services --- Maternity nursing --- Prenatal care --- Maternal-Child Nursing. --- Obstetric Nursing. --- Prenatal Care. --- Women's Health. --- Yŏsŏng Kŏn'gang Kanho Hakhoe.
Choose an application
Pediatric nursing --- Family nursing --- Maternal-Child Nursing. --- Family Nursing. --- Family nursing. --- Pediatric nursing. --- Australia. --- Children --- Nursing --- Family-centered nursing --- Family medicine --- Family-Centered Nursing --- Family Centered Nursing --- Family Nursings --- Family-Centered Nursings --- Nursing, Family --- Nursing, Family-Centered --- Nursings, Family --- Nursings, Family-Centered --- Nursing, Maternity --- Maternity Nursing --- Nursing, Maternal-Child --- Maternal Child Nursing --- Nursing, Maternal Child --- Pediatric Nursing --- Perinatology --- Diseases --- Canton and Enderbury Islands --- Christmas Island --- Christmas Island (Australia)
Choose an application
Pediatric nursing --- Pediatric Nursing --- Pediatric nursing. --- Soins infirmiers en pédiatrie --- Maternal-Child Nursing --- Obstetrical Nursing --- Pediatric Nursing. --- Pediatrics. --- Nursing. --- Evidence Based Nursing. --- Children --- Nursings --- Nursing, Pediatric --- Nursings, Pediatric --- Pediatric Nursings --- Diseases --- Nursing --- Pediatrics --- Nursing, Maternity --- Maternity Nursing --- Nursing, Maternal-Child --- Maternal Child Nursing --- Nursing, Maternal Child --- Perinatology --- Nursing, Obstetrical --- Nursing, Obstetric --- Nursings, Obstetric --- Nursings, Obstetrical --- Obstetric Nursings --- Obstetrical Nursings --- Obstetric Nursing. --- Maternal-Child Nursing. --- Maternity nursing. --- Obstetric Nursing --- Soins infirmiers. --- Pédiatrie. --- Soins infirmiers en pédiatrie. --- Soins infirmiers en obstétrique. --- Soins infirmiers mère-enfant. --- nursing (health science) --- Maternal-newborn nursing --- Obstetric nursing --- Obstetrical nursing --- Perinatal nursing --- Obstetrics --- Paediatrics --- Pediatric medicine --- Medicine --- Clinical nursing --- Nurses and nursing --- Nursing process --- Care of the sick --- Health and hygiene --- Children and Young People's Nursing
Choose an application
Dit boek geeft hulpverleners, leerkrachten, ouders en adolescenten inzicht in psychosen bij adolescenten. Wat weten we over het ontstaan van een psychose? Wat weten we nog niet? Hoe kan iemand met een psychose het best geholpen worden? Het boek beschrijft de diagnostiek en behandeling hiervan. Psychosen openbaren zich meestal voor het eerst tussen 16 en 30 jaar, en hebben een grote impact op de jongere en zijn omgeving. Het beeld psychose spreekt tot de verbeelding, maar helaas bestaan er ook veel misverstanden over. De auteur wil bijdragen aan een beter begrip voor wat mensen met een psychose en hun naasten doormaken. Met behulp van veel praktijkvoorbeelden wordt in dit boek de complexe materie rondom psychosen bij adolescenten toegankelijk gemaakt. Het boek is gebaseerd op de recentste wetenschappelijke kennis over psychosen en is daarmee een waardevolle bron van informatie voor psychologen, orthopedagogen en andere hulpverleners die met psychosen bij adolescenten te maken hebben. Dankzij de heldere uitleg is dit boek ook zeer toegankelijk voor leerkrachten en geïnteresseerde ouders. Voor wie nog meer wil weten, biedt het werk verdiepende literatuur, relevante adressen en websites
Child nursing --- ontwikkelingspsychologie --- psychosen --- Developmental psychology --- kinderpsychiatrie --- adolescenten --- #KVHB:Adolescenten --- #KVHB:Jeugdpsychiatrie --- #KVHB:Psychose --- 606.31 --- 606.4 --- 616.89 --- Adolescenten --- Psychiatrie --- Psychosen --- Jeugdpsychiatrie --- psychische syndromen --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- 616.2 --- Psychoses in children --- Treatment --- Child psychology --- Methodology --- Adolescent analysis --- PHL-Education 12 --- kinderpsychologie --- Psychotherapie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Jeugd --- Kinderpsychologie --- Adolescent --- Psychose --- Jeugdpsychologie --- Jongere
Choose an application
Dit boek biedt hulpverleners, leerkrachten en ouders een heldere en genuanceerde kijk op non-verbale leerstoornissen, in het kort NLD, bij kinderen.NLD bij kinderen beschrijft de definitie, oorzaken en gevolgen van NLD, en geeft daarbij ook steeds de kritische vragen en kanttekeningen bij NLD weer. Vervolgens worden de behandelmogelijkheden bij een vermoeden van NLD besproken.Wanneer kinderen een groot verschil hebben tussen hun talige en praktische vaardigheden wordt wel gezegd dat er bij hen sprake is van NLD. Over het begrip NLD bestaat bij hulpverleners en leerkrachten nog altijd veel onduidelijkheid. Kinderen die veel beter zijn in taal en praten dan in kijken en doen krijgen hierdoor niet altijd het begrip en de goede begeleiding die ze verdienen.Het boek is gebaseerd op de recentste wetenschappelijke kennis over NLD bij kinderen en is daarmee een waardevolle bron van informatie voor psychologen, orthopedagogen en andere hulpverleners die hiermee te maken hebben. Dankzij de heldere uitleg is dit boek ook zeer toegankelijk voor leerkrachten en geïnteresseerde ouders. Voor wie nog meer wil weten, biedt NLD bij kinderen verdiepende literatuur, relevante adressen en websites.
leerproblemen --- Child nursing --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- NLD (nonverbal learning disabilities) --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Nonverbal learning disabilities --- Learning disabled children --- Social skills in children --- Child psychology --- PHL-Education 12 --- NLD : Non-Verbal Learning Disorder --- #KVHB:NLD --- #KVHB:Leerstoornissen --- NLD --- 464 --- NLD Non-verbal Learning Disability --- Kinderen met leerproblemen --- Niet-verbale leerstoornis --- Leerproblemen --- Kinderen --- Leermoeilijkheden --- Leerprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Leermoeilijkheid
Choose an application
Pediatric nursing --- Pediatric Nursing --- Pediatrics --- nurses' instruction --- Pediatric Nursing. --- Pediatrics. --- Pediatric nursing. --- Children --- Nursing, Pediatric --- Nursings, Pediatric --- Pediatric Nursings --- Diseases --- Nursing --- Health Sciences --- Social Sciences --- General and Others --- Behavioral Science (Psychology) and Counselling --- Paediatrics --- Child nursing --- pediatrie --- kinderverpleegkunde --- Children and Young People's Nursing
Choose an application
Wanneer een kind ? van baby tot adolescent ? en zijn omgeving geconfronteerd worden met een ziekenhuisopname, zowel een geplande als een ongeplande opname, wordt de normale gang van zaken danig overhoop gehaald. Dit heeft niet alleen gevolgen voor het kind maar ook voor de gehele context van het gezin. Het kind in het ziekenhuis is immers een uiterst kwetsbaar kind. Verscheidene belangrijke psychologische aspecten zijn medebepalend voor het welzijn van het kind tijdens de opname. De kwaliteit van de gehechtheidsrelatie, de mate van participatie aan de zorg door het kind en zijn omgeving, de wijze waarop met informatie omgegaan wordt, het pijnbeleid? zijn slechts enkele aspecten die deel uitmaken van een integrale zorgverlening.https://www.standaardboekhandel.be/p/het-kind-in-het-ziekenhuis-9789044130195
Behavior [Child ] --- Child behavior --- Child psychology --- Children--Psychology --- Enfants--Psychologie --- Kinderen--Psychologie --- Kinderpsychologie --- Psychologie [Kinder] --- Psychologie de l'enfant --- Psychologie infantile --- Psychology [Child ] --- kinderverpleegkunde --- kindergeneeskunde --- kinderpsychologie --- kind en ziekenhuis --- kinderen --- ziekenhuis --- 605.2 --- pediatrie --- ziekenhuizen --- 613.62 --- Kinderen --- Pediatrie --- Kinderverpleegkunde --- 613.14 --- stress --- autisme --- Child nursing --- huilbaby's --- hechting (psychologie) --- participatie --- PTSS (posttraumatische stress-stoornis) --- kinderen met een beperking --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- rouwverwerking --- kindermishandeling --- Paediatrics --- Children --- Hospital care --- Pediatrics --- Psychological aspects --- Handbooks, manuals, etc. --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Kind --- Ziekenhuis
Choose an application
604.6 --- chronische ziekten --- kinderverpleegkunde --- ouderbegeleiding --- 613.62 --- Chronisch zieke kinderen --- astma --- familiebegeleiding --- gezondheidszorg --- hulpverlening --- kind en ziekenhuis --- kinderen --- ouder-kind zorg --- ouders --- pediatrie --- psychologie --- verdriet --- verliesverwerking --- verpleegkunde --- Casuïstiek (casus, gevalsbeschrijving, gevalsstudie) --- Chronische patiënt --- Chronische ziekten --- Chronische zorgen (langdurige zorgen) --- Familiebegeleiding (ouderbegeleiding) --- Ouder-kind relatie --- 605.9 --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- ziekte --- ziektebeleving --- psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress --- Kinderverpleegkunde --- psychosociale hulpverlening --- psychosociale hulpverlening. --- Psychosociale hulpverlening. --- Child nursing --- chronische patiënten --- ouders-kind relatie --- medische psychologie
Choose an application
In de geestelijke gezondheidszorg is er een groeiende tendens om meer empowerend te werken. 'Empowerment' belichaamt het proces waarbij cliënten vanuit hun eigen kracht vorm en inhoud aan hun leven geven. Helaas blijkt het vaak echter een containerbegrip te zijn, waarbij pasklare antwoorden ontbreken op hoe de hulpverlener dit kan implementeren in de klinische praktijk.Dit boek biedt de nodige handvatten voor hulpverleners om zich empowerend op te stellen, specifiek binnen de jeugdhulpverlening. De centrale vraag is: hoe het netwerk van kinderen of jongeren met moeilijkheden of beperkingen - door psychiatrische stoornissen of psychische problemen - voldoende empowerend kan worden? Hierbij komen zowel de eerste-, tweede- als derdelijnshulpverlening, met een uitdieping van specifieke vormen van hulpverlening, aan bod, evenals de algemene organisatie van de huidige gezondheidszorg. Het boek wil hulpverleners inspireren om meer empowerend te kijken, denken en handelen
huiselijk geweld --- Child nursing --- jeugdbescherming --- kinderpsychotherapie --- kinderpsychiatrie --- ouders-kind relatie --- KOPP (Kinderen van Ouders met Psychiatrische Problemen) --- pleegzorg --- empowerment --- maatschappelijke kwetsbaarheid --- Psychiatric nursing --- Social policy and particular groups --- Jeugdhulpverlening --- 189 Kinderrechten en gezondheidszorg --- kinderpsychologie --- geestelijke gezondheidszorg --- 323 --- jeugdhulpverlening --- #KVHB:Jeugdhulpverlening --- 364 --- Empowerment --- 361.1 --- 159.987 --- 615 --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Child mental health --- Child mental health services --- Jeugdzorg --- Hulpverlening --- Methodiek --- Kinderen --- Kwetsbaarheid --- Contextuele theorie --- Provincie West-Vlaanderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|